• Altijd persoonlijk contact met een specialist
  • Hét reisbureau voor jouw op maat vakantie
  • Niet gebonden aan vaste vertrekdata
Persoonlijk contact? 010 71 444 53 Stel een vraag Bel me terug

SCHIPHOL | ZOMER 2022

Hoe zit het met mijn vlucht deze zomer? Een veel gestelde vraag
|

Hoe zit het met mijn vlucht deze zomer? Het is een veel gestelde vraag. Het liefst zouden we iedereen willen vertellen, dat er niets aan de hand is met zijn of haar vlucht. Maar we weten het gewoon (nog) niet. Om wat meer inzicht te geven, houden we je hier in ieder geval zoveel mogelijk op de hoogte.

Maatregelen Schiphol voor de zomer van 2022

Helaas heeft de luchthaven Schiphol laten weten dat er door een tekort aan beveiligingspersoneel maatregelen nodig zijn om de situatie tijdens de zomerperiode (7 juli t/m 28 augustus) beheersbaar en veilig te houden voor passagiers en medewerkers. Schiphol heeft daarom besloten dat het aantal in Amsterdam opstappende passagiers moet worden verminderd.

Allereerst willen we vertellen, dat we in nauw contact zijn met de luchtvaartmaatschappijen en dat zij ons beloven ons in te lichten, zodra zij meer weten. Dat wil zeggen, zodra zij horen dat er vluchten geschrapt worden, nemen zij contact met ons op. In dit geval betekent, geen nieuws, goed nieuws. Helaas is op dit moment nog niet duidelijk op welke termijn Schiphol nog vluchten kan schrappen.

 

Op de website van Schiphol vind je informatie over de te verwachten drukte. Je kunt jouw reisdag en vluchtnummer invullen om te kijken of die dag een echte piekdag is en je vind er tips om deze dag zo soepel mogelijk te laten verlopen.

 

Gezien de enorme drukte en lange rijen, wordt reizigers vanaf heden geadviseerd om 4u voor vertrek op Schiphol te zijn.

ICELANDAIR

Vanaf heden zijn de Self Service Baggage Drop machines op Schiphol weer operationeel voor Icelandair. De machines zijn eveneens te vinden in Vertrekhal 1, bij balierij 2 en 3. Passagiers kunnen vanaf 24u voor vertrek online inchecken, en vanaf 4u voor vertrek de bagage inchecken via zo´n machine. De bemande check-in balie gaat vanaf 3u voor vertrek open.

Passagiers met bestemming de VS en Canada kunnen vanaf 24u voor vertrek online inchecken en hun COVID certificates uploaden.

Zodra deze COVID certificates door Icelandair gecontroleerd zijn, kunnen ze hun boardingpass krijgen en ook van de Self Service Baggage Drop machines gebruik maken.

Maar alleen als hun COVID certificates geupload zijn en gecontroleerd zijn, anders dienen deze passagiers alsnog naar een bemande check-in balie te gaan voor manuele controle.

Het advies voor deze passagiers is dan ook om vanaf 24u voor vertrek online in te checken en hun COVID certificates te uploaden.

TRANSAVIA

Transavia heeft op de website zelf een hele duidelijk informatiepagina, waar de actuele situatie wordt bijgehouden.

 

Actuele informatie Transavia

 

Ook voor Transavia geldt geen nieuws, goed nieuws. Je krijgt dus van ons niet een bericht dat je vlucht wel doorgaat, je krijgt alleen bericht wanneer de vlucht niet doorgaat. Gelukkig is dit tot op heden (27.6.2022) voor onze reizigers niet van toepassing.

ONTSPANNEN VOORPRET

We begrijpen, dat de drukte op Schiphol de voorpret van de reis toch een beetje negatief kan beïnvloeden. Een goede voorbereiding is echter wel belangrijk voor iedere reis. Wij bevelen iedereen aan om dit dan ook gewoon te doen. Want een goede voorbereiding, bevordert het plezier tijdens de reis zelf.

 

* lees het informatiepakket goed door

* bekijk/controleer je vouchers

* check de website of app van schiphol

 

Wij wensen onze reizigers van deze zomer dan ook een hele mooie vakantie en we natuurlijk zijn benieuwd naar jullie verhalen.

Samen zijn wij CREATING STORIES!

 

Boeken bij Creating Stories?

Onze specialisten staan voor je klaar
icon-customerserivce Created with Sketch.

Altijd persoonlijk contact met een specialist

Om een uniek reisverhaal te kunnen samenstellen die perfect aansluit op jouw wensen is persoonlijk contact met een van onze reisspecialisten vanzelfsprekend. Op afspraak, telefonisch en per mail staan onze specialisten voor je klaar.

Group 3 Created with Sketch.

Hét reisbureau voor jouw vakantie op maat

Wil je een reis aanpassen, zelf je reis samenstellen of een bijzondere excursie in je reis opnemen? Wij denken graag met je mee en stellen op basis van jouw wensen een vrijblijvende offerte op.

Icon plane

Niet gebonden aan vaste data

Bij Creating Stories ben je niet verbonden aan vaste vertrekdata. Wij regelen je vluchten, het vervoer, de accommodatie en eventuele activiteiten indien je flexibel bent betreffende je reisperiode, dan zoeken wij graag de meest gunstige tarieven en beschikbaarheid voor je uit. Dit geldt niet voor de groepsreizen, hierbij ben je wel gebonden aan vaste vertrekdata.

Onze klanten geven ons een 8.9

Contact

Heb je een vraag? We helpen je graag verder

Persoonlijk contact

Creating Stories Barbara Kloosterman Specialisme: IJsland / Faeröer eilanden / Groenland
+31(0)10 71 444 53
Wij zijn bereikbaar op ma t/m vrij 09.00 – 17.00. Bezoek alleen op afspraak ma t/m vrij 09.00 – 17.00. Liever mailen? info@creatingstories.nl

Bekijk algemene vragen

Meer vragen
Via ons liveblog houden we je up-to-date over de corona-omstandigheden per bestemming. Naar het liveblog
Mocht er tijdens je reis onverhoopt iets voorvallen dan vragen we je allereerst dit op te lossen met betrokken partij (verhuurder, eigenaar, luchtvaartmaatschappij etc.). Mocht je er niet uitkomen dan kun je ons tijdens kantooruren bereiken op het reguliere nummer en daarbuiten zijn wij bereikbaar op een noodnummer. Meer informatie hierover vind je bij het informatiepakket of je reisbescheiden.
Betalingen gebeuren per bankoverschrijving IBAN- nummer: NL68RABO0151830215 t.n.v. IJslandspecialist
Per boeking hanteren wij reserveringskosten van € 35. Wanneer je woonachtig bent buiten Nederland is dit € 45 (in verband met hogere verzendkosten van je informatiepakket).
Bij iedere reis op de website staat aangegeven wat voor type accommodatie is inbegrepen. Voor IJsland bijvoorbeeld kun je bij hotels/guesthouses kiezen voor verschillende comfortniveaus. Dit geldt niet voor alle bestemmingen. Naast het boeken van hotels/guesthouses bieden wij voor een groot deel van de bestemmingen ook vakantiehuisjes, lodges of cabins aan. Op deze plekken overnacht je vaak wat langer en maak je vanaf deze plek verschillende uitstapjes. Deze accommodatievormen beschikken meestal over een keuken, hierdoor kun je zelf maaltijden bereiden.

Browserupdate aangeraden

Je browser wordt niet meer ondersteund. Gebruik een van de onderdstaande browsers om de website optimaal te gebruiken

Google Chrome Mozilla Firefox Microsoft Edge